Alla inlägg den 27 november 2009

Av M. - 27 november 2009 09:16

Göteborgsposten tycker Att älska som en porrstjärna av Neil Strauss och Jenna Jamesson är "rolig i sin närgångenhet" och "ja, faktiskt, ibland rätt sexig".

Jag stör mig varje gång jag ser det på reklemtexten på baksidan av boken. Jag undrar exakt var det var recensenten tyckte var sexigt? Var det beskrivningarna av de gånger Jenna våldtogs? När en porrfilmsdirektör dränkte Jennas nakna bästis? Hur en fet, medelålders, flintskallig man tycker att Jennas tonåriga pussy är världens skönaste och absolut vill ha henne som porrstjärna efter provknullet?
Jenna framstår ju som en trevlig tjej i boken (nä, inte ironi) men vad fan - skarp businesswoman som mår jättebra och som älskar att ha sex och inte förnekar sig själv? Come the fuck on. Genom hela boken skriver Jenna om saknaden av sin mamma som dog när Jenna var väldigt ung, hon blir våldtagen flera gånger, redan som tonåring, hennes pappa tycker det är helt OK (!) att Jenna spelar in porrfilm (Jenna skriver något i stil med att hon blev glad för nu visste hon att det var det hon ville göra helhjärtat och det lilla tvivel hon kände innan berodde bara på att hon oroade sig vad pappan skulle säga)och uppsluppna konversationer om hur många pappan sköt ihjäl i Vietnam förs runt matbordet och ingen visar minsta tecken på att tycka att det snarare är sjukt tragiskt och inte något roligt.
Hela familjen verkar, som en socialtant skulle säga, dysfunktionell.
Jag fattar verkligen inte hur man kan tycka boken är rolig och sexig. Alltså, jag fattar inte. Om man är 12 år och just haft sin första nattliga pollution, kanske.
Och nej, det handlar inte om att jag är sexmotståndare, som någon säkert tror nu. Det handlar om att jag tycker det är jävligt sorgligt att man vill visa sin fitta för fem miljoner män eller ens vill ha ett tjog olika män inuti sig och att jag tycker det bevisas ganska effektivt att det inte alls är "smarta, normala" kvinnor som blir porrfilmstjärnor.

Om det här var boken som skulle bevisa att porrstjärnor mår psykiskt bra misslyckades den tyvärr kapitalt.

(Ordet "älska" känns dessutom som omöjigt att kombinera med "porrstjärna" i samma mening.)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Stat

stats

stati


Ovido - Quiz & Flashcards