Alla inlägg den 15 december 2009

Av M. - 15 december 2009 13:15

Vågar verkligen inte gå och fråga någon bibliotikarie IRL...

I somras lånade jag en bok  på ett bibliotek på Söder. Eftersom det är tvärs över stan från där jag bor, har det inte blivit att jag återlämnat den. (Orka åker till Söder, liksom... Hela två stationer från t-centralen!)

Dock har jag upptäckt att boken är struken från min lista över lånade böcker! Trots att den ligger kvar hemma, finns den alltså inte med under mina lån någonstans.

Jag vill ju ändå återlämna den men nu vågar jag helt enkelt inte. Är rädd att det kommer att vara skyhöga böter, vad blir det, 5 kronor per vecka sedan i somras?

Om den inte ens finns registrerad, av någon underlig anledning, är det onekligen mest lockande att ha kvar den hemma i stället för att riskera chockböter.

Vad skall jag göra? Tror ni den återregisterar sig själv på mitt konto när jag lämnar tillbaks den? (Har ej heller fått några krav på den, trots att jag *vet* att den varit med på min lista en gång i tiden.)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Stat

stats

stati


Ovido - Quiz & Flashcards